Wednesday 2 November 2011

Anjing punya pasal..

Assalamualaikum w.b.t



Vroommm... vroommm...
Sebaik aku sampai kat pondok jaga, sebuah bas mini da terlepas..
Huuu~~~ nasib la nak kena tunggu bas lain..

Tunggu dalam 15 minit bas lain pun sampai. Macam biasalah, pandang belakang semua adik beradik, sepupu-sepapat Salman Khan.. "=.=
Tapi mujur, ade seat kosong.. lalu aku duduk bersama cik skele.. konpemla muat, sbb cik skele ni boleh dilipat! hahah... jgn marah yang.. guro je..
Perjalanan menaiki bas mini hari ni tidaklah terasa jauh, laju ler pulak pak cik ni 'rempit'.

Sampai je ke destinasi, tempat yg kitorang nak turun.. teeeetttt... loceng bas ditekan. Turunlah kami menyambung perjalanan yg tak berapa nak jauh tu. Bas mini sudah meninggalkan kami menyambung perjalanannya dengan meninggalkan asap hitam berkepul2, sampai buntut bas mini pun dah tak nampak. Kami menapak melewati sebuah bengkel. "Eh, ada anjing" cik skele bersuara. Oh no.... hampir! dah la suka membuang najis merata-rata. Aku dan cik skele berjalan pantas! takot juga kalau dikejar.. skali lagi suara halus cik skele menyapa gegendang telingaku.. "eh, anjing tu nak kejar kita ke??" aaaarrrgggghhhhhhh... aku ape lagi.. menapak seribu langkah! nanti tak pasal2 kena samak! aku berlari sambil menjerit bagaikan disampuk jin anjing.. sempat lagi aku membaling beg yg aku galas ke atas jalan raya. Sebaik aku pandang belakang, anjing tu tak kejar pun.. Patutlah cik skele tak lari. Dia cuma bangun dan memandang kearah kami. Ooooiii.. hang cik skele, kasi aku panik eh?? pa daaaa... nasib baik tak ramai sgt org masa tu, kalau tak malu jugak aku menjerit-jerit mcm tu. huh!

ni la anjing2 yg aku maksudkan tu. Gambar curi dari jauh! hahah..

Cuba korang fikir, tiap2 hari kitorang lalu ikot laluan tu dan kitorang tau tau yg anjing2 tu suka lepak kat situ. Tapi kitorang boleh guess sebab taik2 anjing tu mmg bersepah-sepah. Time lalu tu kitorang da pun terpijak bekas dia?? Ni antara masyarakat yg tak menjaga sensitiviti.. tak tau ke ramai student melayu yg lalu kat situ tiap2 hari.. hissshhh.. tolonglah.. please take care of ur dog!

Lepas terkena sawan anjing tu.. terus masuk lab Microbiology.. 

Yang pakai tudung hitam ni la cik skele yg aku maksudkan tu...

 ~Setiap detik pasti akan ada memori yg terpahat. Sama ada suka atau tidak. Memori dan waktu memang sukar dipisahkan ibarat irama dan lagu..~

2 comments:

  1. yalar tu cik cendawan goreng. aku tekejut tengok hang lari pastu jerit..nak takut pun x jadi lar aku time tu, nak tegelak ada lar kikikiki :P

    ReplyDelete
  2. hahaa.... ilek la tin...sy pum fhm gak... hehehe

    ReplyDelete